Zwangeren

Beweeg-wijs zwanger!

Onze jonge collega Jessy Claassen biedt vanaf september 2016 de cursus Beweeg-wijs zwanger! aan. De cursus is bedoeld voor zwangeren tussen de 24e en 28e zwangerschapsweek.
Individuele aandacht, bewust worden van en omgaan met de veranderingen in het zwangere lichaam, houdingen in het dagelijks leven en de bevalling zijn de pijlers van Beweeg-wijs zwanger!

In een klein groepje oefen je, wissel je ervaringen uit, bereid je je goed voor op de bevalling en herstel je goed na de bevalling. 
Meer informatie over de cursus vind je hier of bekijk de flyer


Verandering in 2020: vanaf half januari 2020 vinden de lessen op de woensdagen plaats. Lessen voor de bevalling van 19.00-20.00 uur en de lessen na de bevalling van 20.00-21.00 uur. 


Start lessen voor de bevalling: woensdag 1 april om 19.00 uur
Start lessen na de bevalling: woensdag 19 februari om 20.00 uur


Leuk als je wilt aansluiten. Geef dit dan even door via het contactformulier

 

Liever geen groepsles?

Natuurlijk is het ook mogelijk een individuele afspraak te maken. Jij geeft dan aan wat je nodig hebt en samen bepalen wij dan de lesopbouw en lesduur.
Neem hiervoor contact op via het contactformulier

 

Bekkenklachten

Tijdens de zwangerschap kun je last krijgen van je onderrug en/of bekken. Deze klachten uiten zich meestal in zeurende pijn in de onderrug, pijnlijke bilspieren of pijn rondom het schaambot. Dagelijkse handelingen zoals omdraaien in bed, opstaan na lang zitten of lopen kunnen moeizaam en pijnlijk zijn.
Verminder je klachten en zorg ervoor dat je beter kunt blijven functioneren tijdens de zwangerschap.
Klik hier voor meer informatie over bekkenklachten tijdens de zwangerschap. 

 

Zwangerschapsmassage

De zwangerschap is een bijzondere tijd, die gepaard gaat met veel (lichamelijke) veranderingen. Het is daarom juist belangrijk om net even wat meer voor jezelf te zorgen. Een zwangerschapsmassage kan hierbij helpen.

Door de zwangerschapsmassage stimuleer je de productie van bepaalde zwangerschapshormen zoals bijvoorbeeld prolactine, oestrogeen en progesteron. Deze hebben een belangrijke rol tijdens de zwangerschap, bevalling en kramtijd.

Daarnaast zorgt een zwangerschapsmassage voor een vermindering van de productie van stresshormonen. Zeker tijdens de zwangerschap heel belangrijk.


Meer weten over de zwangerschapsmassge klik hier.